اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

پاور پونتهای مربوط به اقتصاد مقاومتی

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۴۱ ب.ظ

فایل شماره 1  دریافت

فایل شماره 2  دریافت

فایل شماره 3  دریافت

فایل شماره 4  دریافت

فایل شماره 5  دریافت

فایل شماره 6  دریافت

فایل شماره 7  دریافت

فایل شماره 8  دریافت

فایل شماره 9  دریافت

فایل شماره 10  دریافت

فایل شماره 11  دریافت


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۸
محمد رضا عابدی

نظرات  (۳)

۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۴:۵۸ حجت الاسلام مرتضی رضائیان

صلوات و سلام خدا بر عالم عامل، مجاهد علامه امام خامنه ای و رئیس جمهور محبوب و مردمی حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی دام عزهما

آسیب شناسی اقتصادکلان ایران و راهکارهای حل وفصل رکود تورمی

اقتصاد ایران یک اقتصاد سنتی  عمدتا دولتی و متکی بر بودجه حاصل از فروش نفت خام و محصولات پتروشیمی بوده و هست و همین مساله باعث ایجاد یک بیماری مزمن اقتصادی، معروف به بیماری هلندی گردیده است . این بیماری با شروع و اجرای ناقص طرح ملی هدفمند سازی یارانه ها و عدم پرداخت یارانه بخش تولید و اختصاص آن به بخش مصرف و هزینه های جاری دولت تشدید شد و با ادامه توزیع یارانه نقدی به اوج خود رسید و نهایتا این تورم شدید تبدیل به رکود تورمی شد

توزیع نقدی یارانه به کاهش مستمر ارزش پول ملی می انجامد.

یارانه پول پرقدرتی بود که با تقسیم به 70 میلیون قسمت به هدر می رود.

اکنون نقدینگی موجود در بازار ایران به بیش از یک میلیون میلیارد تومان رسیده و همین چالش کمر اقتصاد ایران را خم کرده است. و تا این نقدینگی گسترده با تدابیری جمع آوری نشود اقتصاد ایران رونق نمی گیرد.

اقتصاد مقاومتی و قانون رفع موانع تولید بایستی به طور کامل اجرایی شوند تا بنگاه های اقتصادی احیا شوند. همچنین مشکل قاچاق گسترده کالا باید حل گردد و بهره های بانکی کاهش یابند.

راهکار رفع رکود تورمی:

·       تشکیل یک تیم و کارگروه کاملا کارشناسی برای غیر نقدی کردن یارانه و پرداخت یارانه بخش تولید کشور و جمع آوری سریع تر  نقدینگی فوق الذکر با روش هایی مانند فروش سکه و... و موارد دیگری که اشاره نمودم

·       غیر نقدی کردن سایر پرداختی های دولت تا حد امکان

·       تسریع در خصوصی سازی شرکت ها و سازمان های دولتی

·       بالا بردن بهره وری و صرفه جویی در هزینه های جاری دولت با الکترونیکی کردن دولت و سایبری سازی آن تا سر حد امکان

·       استفاده از نیروهای جوان و خلاق در دولت و...  

 

 

29/3/1397

حجت الاسلام مرتضی رضائیان

09193581959
۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۵:۰۰ حجت الاسلام مرتضی رضائیان

با عرض سلام و تبریک عید سعید فطر به محضر مقام عظمای ولایت امام خامنه ای و حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور محبوب و مردمی

قال رسول الله (ص) : لو کان الْعِلْمُ بِالثُّرَیَّا لَتَنَاولهُ أُنَاسٌ من أَبْنَاءِ فَارسَ

جامعه جهانی با سرعت و شتاب بی سابقه ای به سوی قله های علم و تکنولوژی در حال حرکت است . ایران اسلامی نیز باید همگام با سایر کشورهای دنیا بلکه سریع تر از آنها به سمت علوم و فنون و تکنولوژی ها بشتابد و با شتاب روزافزون علمی و فناوری خود ، چشمان جهانیان را خیره کند.

یکی از اصلی ترین و مهمترین و راهبردی ترین تکنولوژی ها فناوری هسته ای می باشد که باعث تحول ها و پیشرفت های وسیع در بخش های دیگر از جمله صنعت ، کشاورزی ، پزشکی ، برق و... می شود و یکی از ارکان توسعه و پیشرفت جامع و همه جانبه کشورها و تمدن هاست.

فناوری هسته ای دو نوع اساسی دارد شکافت هسته ای و گداخت هسته ای (همجوشی هسته ای). کشور ایران فعلا در بخش شکافت هسته ای فعال است. بنده تاکید دارم که صنعت گداخت هسته ای نیز باید در ایران از مرحله تحقیقاتی به مرحله صنعتی برسد.

گداخت هسته ای تا امروز به دو روش انجام می شود

1-رآکتورهای الکترومغناطیس

2- رآکتورهای پلاسمایی

(پلاسما حالت چهارم مواد است و ماده در طبیعت به چهار شکل وجود دارد : جامد ، مایع ، گاز و پلاسما . پلاسما به گازهای یونیزه شده مانند شفق های قطبی و رعد و برق گفته می شود.)

در فرایند شکافت هسته ای یک الکترون با سرعت فوق العاده زیاد به یک اتم سنگین مانند اورانیوم235 برخورد می کند و آن را می شکافد و انرژی گرمایی نسبتا زیادی برای گرم کردن آب سنگین یا سبک آزاد می شود و  توربین بخار نیروگاه هسته ای را به چرخه در می آورد

اما در فرایند گداخت هسته ای دو اتم سبک مانند دوتریوم (Deuterium ) با فشارنیروی الکترومغناطیس یا شرایط پلاسمایی به شدت باهم برخورد می کنند و یک اتم سنگین مانند هلیوم را می سازند و در این میان انرژی گرمایی بسیاری تولید و باعث بخار شدن آب و در نتیجه چرخش توربین و ژنراتور نیروگاه اتمی می شود .

مزیت گداخت هسته ای این است که زباله هسته ای تولید نمی کند اما فناوری آن مدرن تر پیشرفته تر از شکافت هسته ای است.

خورشید یک رآکتور هسته ای خدادادی طبیعی می باشد که با استفاده از روش پلاسما و  بدون تولید زباله هسته ای میلیاردها سال است که ار فاصله بسیار زیاد به ما نور و گرما می بخشد.

نیروگاه های گداخت هسته ای هم اکنون در آلمان و آمریکا در حال فعالیت و تولید انرژی و فراورده های هسته ای هستند.

شایسته و بایسته است که در مورد هر دو نوع گداخت هسته ای تحقیقات جامع و گسترده ای انجام شود و هر دو نوع رآکتور پلاسمایی و الکترومغناطیس در ایران ساخته شود تا کشور عزیزمان علاوه بر فناوری شکافت هسته ای به تکنولوژی گداخت هسته ای نیز به طور کامل دست یابد.

25/3/1397

حجت الاسلام مرتضی رضائیان

۰۶ تیر ۹۷ ، ۱۵:۰۱ حجت الاسلام مرتضی رضائیان

بیماری هلندی اقتصاد یک اصل بلکه قانون بدون استثناء و مسلم بین اقتصاد دانان سراسر جهان است

در یک جمله بیماری هلندی "تورم ناشی از واریز افراطی وبیش از حد نیاز پول نقد به بازار داخلی یک کشور" است.

مشکل ذکر شده (گرانی و تورم ناشی از انباشت پول نقد در بازار ایران) با سرازیر شدن یارانه نقدی شدت گرفت و با ادامه آن به رکود تورمی منجر شد و با ادامه واریز "نقدی" به بحران اقتصادی می انجامد.و راهکار اصلی و اساسی آن «غیر نقدی کردن یارانه ها» می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال "اباصالح313" در پیام رسان سروش به آدرس Baharedelha57@ مراجعه نمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی